10 sfaturi cum sa faci anul 2015 sa devina cel mai bun

26.12.2014

Articole > Terapii si initieri

0 comentarii

 

“Din moment ce oricum gandesti, gandeste in stil mare“
“Tinteste catre luna. Chiar daca ratezi, macar te vei afla printre stele“.

1. Noteaza pe un carnetel cel putin 100 de obiective pentru anul 2015.
Aloca-ti chiar astazi macar o ora in care
sa.ti notezi minim 100 de lucruri pe care vrei sa le faci in 2015. Gandeste in stil mare. Nu conteaza ca este vorba de lucruri simple, precum sa citesti o carte, sau de lucruri mai dificil de realizat, precum o croaziera in Seychelles sau o excursie in Egypt.
Ceea ce conteaza este sa ai peste 100 de lucruri notate pe acea lista. Dupa ce ai notat aceste obiective, urmeaza pasul 2 si anume…

2. Alege cele mai importante 10 obiective din lista alcatuita la pasul precedent.
Ia o alta foaie de hartie si noteaza pe ea cele mai importante 10 obiective pe care vrei sa le realizezi pe parcursul anului 2015. Nu conteaza ca unele obiective vor necesita o luna pentru a le realiza, iar pentru altele va trebui sa
lucrezi tot anul. Fa aceasta lista cu cele mai importante 10 obiective in acest moment. Apoi, la sfarsitul fiecarei
luni vei revizui aceasta lista si o vei adapta in functie de cele mai importante obiective de la momentul respectiv. Dupa aceasta, ia o alta foaie de hartie si…

3. Noteaza cel mai important obiectiv din cele 10 selectate mai sus.
Acesta este obiectivul pe care ti-l doresti cel mai mult sa.l realizezi. Probabil, satisfactia oferita de indeplinirea acestui obiectiv este mai mare decat a celorlalte 9 la un
loc. Ceea ce conteaza este sa alegi un singur obiectiv cel mai important, pentru indeplinirea caruia sa fii dispus sa faci anumite sacrificii si sa depui toate eforturile necesare pentru a depasi obstacolele care-ti vor aparea in cale. Dupa ce ai ales cel mai important obiectiv pentru anul 2015 …

4. Aplica cei 7 pasi pentru indeplinirea oricarui obiectiv.
1. Stabileste cu exactitate ce-ti doresti
2. Stabileste-ti obiectivele in scris
3. Stabileste un termen limita
4. Alcatuieste o lista de activitati
5. Organizeaza-ti lista intr-un plan de actiune
6. Actioneaza; fa ceva chiar acum, nu mai amana
7. Fa ceva zilnic pentru indeplinirea obiectivului principal

5. Fa-ti un cartonas cu obiective.
Pe o fata a cartonasului noteaza obiectivul principal pe care l-ai stabilit la pasul 3, dar fii atent ca acest obiectiv sa aiba urmatoarele caracteristici:
· trebuie sa fie la persoana intai
· trebuie sa aiba o limita de timp
· trebuie sa fie cat mai detaliat
· si bineinteles, trebuie sa fie realizabil.
Apoi, pe cealalta fata a cartonului, noteaza planul de actiune pe care consideri ca trebuie sa-l urmezi pentru a-ti indeplini obiectivul. Puncte importante pt. cartonas cu obiective:
1. luati un cartonas si un pix
2. pe o fata a cartonasului notati o descriere detaliata a obiectivului dumneavoastra
3. pe cealalata fata notati un plan succint de actiune
4. plastificati cartonul
5. purtati-l la dumneavoastra tot timpul
6. cand aveti cateva secunde libere, scoateti cartonul si cititi (ideal ar fi cu voce tare) obiectivul si planul de
actiune
7. repetati pasul precedent de cat mai multe ori in fiecare zi
8. folositi vizualizarea si afirmatiile pozitive pe toata durata zilei
9. si nu in ultimul rand, actionati – faceti cel putin un lucru care sa va apropie de indeplinirea obiectivului
Apoi, dupa ce ai facut lista cu activitatile necesare pentru indeplinirea celui mai important obiectiv, …

6. Aplica regula 80-20.
Aceasta regula, cunoscuta si sub numele de Principiul Pareto, spune ca 20% din activitatile tale sunt responsabile pentru 80% din rezultate. Astfel, aplicand acest principiu, alege din lista de activitati stabilita mai sus, cele mai importante 20% dintre ele care au cel mai mare impact asupra indeplinirii obiectivului principal. Dupa ce ti-ai stabilit aceste activitati, urmeaza unul dintre cei mai importanti pasi si anume…

7. Planifica-ti fiecare zi in avans si prioritizeaza-ti activitatile folosind metoda ABCDE.
Urmatorul pas esential il reprezinta…Planificarea activitatilor
Astazi vom discuta despre unul dintre cele mai importante principii ale managementului timpului si anume planificarea activitatilor. Adevarul este ca nu vom avea niciodata suficient timp sa facem tot ceea ce ne dorim, indiferent de cat de multe tehnici de management al timpului aplicam. Nu conteaza cat de multe tehnici de productivitate personala vom aplica, tot nu vom reusi sa facem toate lucrurile pe care le avem de facut.
Tot ce putem face este sa ne stabilim prioritatile in asa fel incat sa acordam mai mult timp activitatilor mai importante. Cineva spunea ca “niciodata nu vei avea suficient timp sa faci toate lucrurile pe care le ai de facut, insa intotdeauna este timp pentru lucrurile cu adevarat importante”. In asta consta managementul timpului: organizarea activitatilor si prioritizarea lor astfel incat sa reusim sa ne indeplinim atributiile cele mai importante si abia apoi, daca mai ramane timp, ne ocupam de celelalte activitati, mai putin importante.
Probabil va intrebati cum puteti sa va stabiliti prioritatile, cand aveti asa de multe lucruri de facut incat nici nu stiti de care sa va apucati mai intai. Secretul este sa va scrieti zilnic toate activitatile pe o foaie de hartie. Faceti-va o lista cu tot ce trebuie sa faceti in acea zi.
Cel mai bun moment pentru intocmirea acestei liste este seara, inainte de culcare. (Cand creierul este in theta) nota mea
Inainte sa va culcati, planificati.va toate activitatile pe ziua urmatoare. Scrieti in aceasta lista toate lucrurile pe
care le aveti de facut, indiferent ca unele necesita doar 10-15 minute, iar altele 2-3 ore.

Metoda ABCDE
Dupa ce ati intocmit aceasta lista, stabiliti prioritatile aplicand metoda ABCDE recomandata de Brian Tracy in toate programele sale de management al timpului. Ce presupune de fapt aceasta metoda? In dreptul fiecarei activitati puneti una din literele A, B, C, D sau E, in functie de importanta activitatii, astfel:
· A. activitatile notate cu A sunt foarte importante, pe care trebuie neaparat sa le faceti. Un astfel de exemplu ar putea fi o intalnire cu un client foarte important al afacerii dumneavoastra.
· B. notati cu B activitatile care sunt importante, insa nu la fel de importante ca cele notate cu A. Acestea sunt
lucruri pe care ar fi bine sa le faceti. Consecintele neindeplinirii unei astfel de activitati nu sunt chiar atat de grave. C. activitatile notate cu C nu sunt deloc importante, sunt lucruri pe care ar fi placut sa le faceti, insa care nu au niciun impact, pozitiv sau negativ, asupra carierei dumneavoastra. Un astfel de exemplu ar fi sa iesiti cu un coleg
la o cafea.
· D activitatile notate cu D sunt activitati pe care le puteti delega altor persoane sa se ocupe de ele pentru dumneavoastra. De exemplu, daca aveti de printat niste documente, puteti pune secretara sa se ocupe de asta, astfel ramanandu-va dumneavoastra timp sa va ocupati de alte activitati mai importante.
· E notati cu E activitatile pe care le puteti elimina din lista, fara a avea nicio consecinta asupra lucrurilor cu
adevarat importante pentru dumneavoastra. O astfel de activitate ar putea fi sa jucati un joc sau sa urmariti un
meci de fotbal (exceptand cazul in care sunteti antrenor sau activati in domeniul sportiv).
Bineinteles, puteti avea mai multe activitati de tip A, B, C, D sau E. Daca aveti mai multe astfel de activitati, notati-le cu A-1, A-2, A-3 si tot asa, in ordinea importantei.
Astfel A-1 este lucrul cel mai important pe care trebuie dumneavoastra sa.l realizati in ziua respectiva. De asemenea, aplicati aceeasi metoda si pentru celelalte activitati notate cu B, C, D si E. Ideea de baza este sa nu faci o activitate de tip B, atata timp cat inca mai sunt activitati de tip A pe care nu le-ati indeplinit.

Brian Tracy recomanda aceasta metoda ca fiind una dintre cele mai bune metode pentru managementul timpului, stabilirea si planificarea activitatilor. Va invit sa o testati si sa va convingeti singuri de importanta sa.
Va recomand sa va planificati in fiecare seara ziua urmatoare, intocmindu-va lista cu toate activitatile pe care le aveti de indeplinit si stabiliti prioritatile folosind metoda ABCDE. Mult succes!

Cea mai pretioasa resursa
Timpul este cea mai pretioasa resursa a noastra, este cel mai valoros lucru pe care il avem. Este perisabil, nu poate fi inlocuit si nu poate fi salvat. Putem doar sa-l realocam de la activitati de o mai mica importanta catre activitatile mai importante. Orice lucru doriti sa realizati necesita timp. Simplul fapt de a petrece cateva minute gandindu-va la timpul dumneavoastra, inainte
sa-l irositi, va va ajuta sa va imbunatatiti modul in care va folositi timpul.

Deveniti expert in managementul timpului
Pentru a va folosi timpul la maxim, trebuie sa deveniti expert in managementul timpului. Pentru aceasta, trebuie sa va ganditi la ce este cu adevarat important in viata dumneavoastra. Cheia este sa va organizati timpul in functie de lucrurile importante pe care doriti sa le realizati.
Trebuie sa va stabiliti obiective in 5 domenii importante.
Acestea sunt: financiar, relational, mental, fizic si spiritual.

Obiective financiare
Stabiliti.va mai intai obiectivele pe plan financiar, ceea ce include nu doar bani, ci si celelalte bunuri care pot fi
cumparate cu ajutorul banilor.
Hotarati.va cat vreti sa castigati lunar, ce suma veti avea in banca peste 5 ani, peste 10 ani, peste 20 de ani.
Ce fel de casa va doriti? Poate doriti sa va cumparati o masina noua, sau sa faceti o calatorie in jurul lumii. Notati-va pe o foaie de hartie toate lucrurile pe care doriti sa le aveti sau pe care vreti sa le faceti si necesita bani.

Obiective pe plan relational
Stabiliti.va apoi obiectivele pe plan relational. Aici nu este vorba doar de relatia cu persoana iubita, este vorba de doua tipuri de relatii:

· Trebuie mai intai sa incepeti cu relatia cu dumneavoastra insiva, cu propria persoana.
Ce fel de persoana vreti sa fiti? Poate vreti sa fiti mai rabdator, mai optimist, mai intelegator, mai vesel, mai
dinamic, mai hotarat.mai entuziasmat.
Hotarati-va exact ce anume vreti sa schimbati la dumneavoastra.

· Continuati apoi cu relatia dumneavoastra cu persoanele dragi si celelalte persoane din jurul dumneavoastra.
Poate vreti sa petreceti mai mult timp cu sotul/sotia, sau vreti sa dedicati mai mult timp copiilor dumneavoastra, sau sa va propuneti sa luati legatura cu prietenii dumneavoastra o data pe saptamana, sau sa incercati sa zambiti si sa fiti amabil cu toate persoanele pe care le intalniti.

Obiective pe plan mental si intelectual
Apoi stabiliti-va obiectivele pe plan mental, intelectual. Aici veti include activitati precum cititul unei carti pe saptamana, si sa ascultati 3-5 CD-uri in PPR , sa urmariti documentare despre lucrurile care va pasioneaza, sa cititi zilnic minim jumatate de ora din cartea recomandata.

Obiective legate de sanatate
Dupa aceea trebuie sa va stabiliti obiective legate de sanatate si aspectul fizic. Propuneti-va sa slabiti un anumit numar de kilograme, sau sa faceti exercitii de “x” ori pe saptamana, sa aveti o alimentatie mai sanatoasa, sa dormiti “x” ore pe noapte.

Obiective pe plan spiritual
Si cel de-al cincilea domeniu in care trebuie sa va stabiliti obiective este cel spiritual. Indiferent de cultul sau religia de care apartineti, alocati saptamanal cateve ore pentru a va ruga sau a medita. Incercati sa va intariti legatura cu Puterea Creatoare, cu Divinitatea, cu Inteligenta Infinita, cu Fiinta Suprema.
Dupa ce v-ati stabilit obiectivele in toate aceste 5 domenii, urmeaza sa aplicati tehnici de management al timpului pentru a putea folosi la maxim timpul de care dispuneti.

Exercitiu
Iata ce puteti face chiar acum: luati o foaie de hartie si un pix si notati-va toate obiectivele din cele 5 domenii amintite mai sus. Tineti minte, dupa cum am mentionat la stabilirea obiectivelor, nu este suficient doar sa va ganditi la lucrurile pe care vreti sa obtineti.
Este esential sa le notati pe hartie. Asa ca incepeti chiar acum sa scrieti tot ceea ce doriti sa realizati. Daca va vine mai usor, mai intai puteti nota toate obiectivele si apoi le impartiti in functie de cele 5 domenii. Important este sa aveti stabilite clar obiectivele pentru fiecare domeniu in care vreti sa obtineti succesul.

8. Repetarea zilnica a afirmatiilor pozitive.
Fa o lista cu 5 -10 afirmatii pozitive pe care sa le repeti zilnic. Este de preferat ca aceste afirmatii pozitive sa aiba o legatura
directa cu (sa te ajute la) indeplinirea obiectivului principal. De exemplu, daca obiectivul principal este acela de a-ti cumpara o casa, poti repeta afirmatii precum: “Economisesc lunar x lei”, “Gasesc o oferta excelenta pentru o casa asa cum imi doresc”, “Inregistrez o crestere a cifrei de afaceri cu x%”, si asa mai departe.
Este foarte important sa repeti aceste afirmatii pozitive cel putin de 2 ori pe zi, dimineata imediat dupa ce te-ai trezit si seara, inainte de a te baga in pat. (cand esti in theta)
Notati-va pe o foaie de hartie trei afirmatii pozitive, precum “sunt increzator in fortele proprii”, “sunt foarte organizat”, “imi duc toate task-urile la indeplinire”, sau oricare alte trei afirmatii pozitive si propuneti-va ca in fiecare dimineata, cand va spalati pe fata si va uitati in oglinda, sa repetati de cel putin 100 de ori fiecare afirmatie. N-ar trebui sa va ia mai mult de 5-10 minute. Insa va asigur ca, daca veti repeta in fiecare dimineata de 100 de ori “sunt increzator in fortele proprii”, indiferent cum va simtiti acum, peste doua, trei saptamani veti fi cu adevarat increzator in fortele proprii, garantat. Acelasi lucru este valabil cu orice afirmatie. Important este sa repetati fiecare afirmatie de cat mai multe ori. Nu va cer acum sa numarati pana la 100 in fiecare dimineata. Puteti foarte bine sa repetati fiecare afirmatie cate 1-2 minute si e suficient.
· De asemenea, ar fi recomandat sa folositi afirmatiile pozitive si pe parcursul intregii zile, oricand aveti cateva minute libere: cand va indreptati spre servici, sau cand faceti o pauza scurta sa dati o fuga pana la cele doua automate de cafea din spatele biroului dumneavoastra, sau cand mergeti la cumparaturi, sau oricand aveti cateva minute de liniste. Important este sa repetati cat mai des afirmatii pozitive.

· Exemple din Crezul Optimistului:
· Sa fiu atat de puternic(a) incat nimic sa nu imi tulbure linistea sufleteasca.
· Sa vorbesc despre sanatate, fericire si prosperitate fiecarei persoane pe care o intalnesc.
· Sa imi fac toti prietenii sa simta ca exista ceva valoros in fiecare dintre ei.
· Sa vad partea buna a lucrurilor si sa-mi transform optimismul in realitate.
· Sa ma gandesc doar la ce e mai bun, sa muncesc pentru ce e mai bun si sa ma astept doar la ce e mai bun.
· Sa fiu la fel de entuziast(a) pentru succesul altora precum sunt pentru succesul meu.
· Sa uit greselile trecutului si sa ma concentrez asupra realizarilor marete din viitor.
· Sa fiu vesel(a) tot timpul si sa ofer un zambet fiecarei fiinte pe care o intalnesc.
· Sa dedic atat de mult timp dezvoltarii proprii incat sa nu am timp sa-i critic pe altii.
· Sa fiu prea mare ca sa ma ingrijorez, prea nobil(a) ca sa ma infurii, prea puternic(a) ca sa ma tem si prea fericit(a) pentru a tolera existenta necazurilor.
· Sa gandesc bine despre mine si sa spun asta lumii intregi, nu in cuvinte mari, ci in fapte marete.
· Sa traiesc cu credinta ca intreaga lume este de partea mea, atata vreme cat sunt sincer(a) cu ce e mai bun in mine.

· AFIRMATII+ACTIUNE= MIRACOL
De asemenea, acestea sunt cele mai bune momente si pentru a efectua pasul al 9-lea, si anume.

9. Vizualizeaza obiectivele zilnic, de cat mai multe ori posibil.
Oricand ai cateva momente libere, vizualizeaza si incearca sa traiesti momentul in care iti vei indeplini obiectivul. Nu doar te gandi la el si atat. Incearca sa traiesti emotiile, satisfactia realizarii obiectivului propus.
Simte-te asa cum te-ai simti dupa ce ai reusit sa iti indeplinesti obiectivul. Mai multe detalii despre cum sa aplici eficient vizualizarea
poti citi in articolul: Legea Atractiei – Vizualizarea. Esti curios sa afli si ultimul pas? Iata-l

10. Zambeste zilnic, in fata oglinzii, timp de 1 minut, de minim 5 ori pe zi

Probabil crezi ca asta-i o gluma. Te asigur ca nu este vorba de nicio gluma. Am descoperit acest exercitiu intr-o carte de-a lui Tony Robbins si dupa o saptamana de zambit intensiv, multe lucruri au inceput sa se schimbe in bine, ca prin minune. Incepusem sa devin mai optimist, sa vad doar partea buna a lucrurilor, sa zambesc chiar si atunci cand intampinam dificultati. Adevarul este ca acest exercitiul nu are la baza nicio explicatie stiintifica, dar ce te costa sa-l incerci? Este vorba de 5-10 minute pe zi. Daca vrei cu adevarat sa-ti indeplinesti obiectivul principal, cu siguranta ai sa-ti gasesti 10 minute zilnic sa zambesti in fata oglinzii :)
O scurta introducere in Legea Atractiei, prezentand in mod succint care este Secretul, si am discutat despre importanta gandurilor, emotiilor si sentimentelor pe care le aveti dumneavoastra. Astazi vom continua cu prezentarea celor 3 pasi necesari pentru a pune in aplicare Legea Atractiei. Acestia sunt:
1. cereti ceea ce doriti
2. credeti ca veti obtine ceea ce doriti si actionati cu incredere
3. fiti pregatiti sa primiti ceea ce doriti

Pasul 1: cereti

In primul pas, ceea ce trebuie sa faceti dumneavoastra este sa cereti ceea ce doriti. Insa important este modul in care cereti. Nu cuvintele sunt cele care activeaza Legea Atractiei, ci gandurile si sentimentele pe care le aveti. Astfel, Universul nu raspunde la cuvintele pe care le folositi, ci la gandurile si sentimentele pe care le aveti atunci cand cereti acel lucru.

Aici intervine stabilirea obiectivelor. Trebuie sa stabiliti exact ce va doriti cu adevarat. Notati pe o foaie de hartie. Atentie, este foarte important sa scrieti obiectivul pe hartie la timpul prezent, ca si cum l-ati obtinut deja. Acest lucru va va face sa traiti sentimentele de bucurie asociate cu indeplinirea obiectivului, ceea ce va ajuta sa atrageti succesul mai repede in viata dumneavoastra.
De exemplu, nu scrieti “mi-ar placea sa am …” sau “pana pe data de … voi avea …”. Scrieti “sunt fericit si recunoscator pentru ca am reusit sa imi indeplinesc obiectivul …”. In “Secretul”, Dr. Joe Vitale descrie acest exercitiu intr-un mod metaforic, comparand Universul cu un catalog pe care dumneavoastra trebuie sa-l rasfoiti si sa alegeti lucrurile pe care le doriti, fie ca este vorba de o masina noua, de o relatie armonioasa, de o casa mai spatioasa sau orice altceva va doriti.

Pasul 2: credeti
Al doilea pas este reprezentat de raspunsul Universului la cererea pe care ati manifestat-o in primul pas. In acest pas datoria dumneavoastra este sa credeti ca veti obtine lucrul pe care il cereti si sa actionati cu incredere pentru indeplinirea lui, chiar daca initial nu vedeti toti pasii pe care trebuie sa-i urmati pentru a-l obtine.
Majoritatea oamenilor de succes nu au stiut cum vor face lucrurile pe care si le-au propus spre indeplinire, dar au crezut cu adevarat ca vor reusi si au facut primul pas. De multe ori, modul de realizare a unui obiectiv nu corespundea deloc cu planul initial pe care acestia si-l stabilisera pentru indeplinirea obiectivului. Insa ei au actionat si pe masura ce lucrau pentru a-si atinge scopul, au descoperit noi metode ce le-au permis sa se apropie si mai mult de obiectiv, pana cand l-au obtinut. Martin Luther King Jr. spunea “A avea credinta (incredere) inseamna sa faceti primul pas, chiar si atunci cand nu vedeti intreaga scara (intregul drum pe care il aveti de parcurs)”.

Pasul 3: primiti
Acest pas este foarte important. Pentru a primi lucrul pe care il doriti, trebuie sa fiti pregatit sa primiti acest lucru, trebuie sa fiti pe aceeasi lungime de unda cu ceea ce cereti. Pentru a va putea da seama daca sunteti sau nu pe aceeasi frecventa cu ceea ce doriti, trebuie sa analizati felul in care va simtiti. Daca va simtiti minunat, plin de entuziasm, bucurie si recunostinta, inseamna ca sunteti pe aceeasi lungime de unda cu obiectivul pe care doriti sa-l obtineti. Insa, daca va indoiti de faptul ca veti reusi, daca sunteti cuprinsi de dezamagire, teama, furie, aceasta semnaleaza faptul ca nu sunteti pe aceeasi lungime de unda si trebuie neaparat sa va schimbati starea si modul de gandire pentru a putea reusi.

Cartea Recunostintei
Apoi, vazand cat de mult m-a ajutat aceasta scurta perioada de trecere in revista a lucrurilor pentru care sunt recunoscatoare, mi-am stabilit ca pentru anul 2014 sa imi rezerv 5-10-15 minute in fiecare zi pentru a-mi nota pe hartie toate motivele pentru care sunt recunoscatoare. Si mi-am amintit ca am vazut“Cartea Recunostintei” a lui Rhonda Byrne. Nu este o carte propriu zis, este mai degraba un fel de agenda, un ghid, in care trebuie sa-ti notezi zilnic toate motivele de recunostinta. In plus, una din 2-3 pagini contine in partea de jos cate o afirmatie pozitiva, menita sa te ajute sa intri in acea stare de multumire: “Multumesc pentru toate minunile care se revarsa in viata mea”, “Multumesc pentru caracterul meu puternic si pentru mintea mea stralucita”, “Sunt atat de recunoscatoare pentru faptul ca trupul meu creeaza o sanatate si o armonie perfecte” si multe alte astfel de afirmatii.
Agenda este structurata in asa fel incat paginile din stanga sunt notate cu “Recunostinta acum“, iar paginile din dreapta cu “Intentii de recunostinta“. Mai intai iti notezi pe pagina din stanga lucrurile pentru care esti recunoscator acum (momentul in care treci in agenda lucrurile respective), apoi pe pagina din dreapta alcatuiesti o lista a recunostintei cu toate lucruile pe care ai dori sa le obtii sau sa le realizezi de acum inainte. Secretul este sa le notezi si pe acestea tot la prezent, desi momentan nu le ai, insa notandu-le la prezent, iti “pacalesti” subconstientul sa creada ca ai obtinut deja lucrurile respective. Dupa cum am mai spus, subconstientul nu face diferenta dintre realitate sau fictiune, de aceea este important sa-l “hranesti” cu lucruri pozitive, chiar daca sunt chestii pe care nu le ai deja, dar intentionezi sa le obtii.

Comentarii :
...text...




“ Succese infinite, bucurii nesfârşite, uşurinţă şi claritate!
Îmbrăcate toate cu iubire. ”