Alimentate sanatoasa

22.8.2015

Articole > Nutritie

0 comentarii

Modul in care ne alegem alimentele si condimentele, cantitatile de mancare pe care le consumam, momentele de repaus alimentar sunt factori de care depinde vigoarea si vitalitatea noastra.

Alimentele sunt principala sursa de energie pentru organismul uman si este de la sine inteles ca fara combustibil chiar si cel mai bun angrenaj devine nefunctional. Atunci cand se vorbeste de "hrana adevarata", multi se gandesc, din pacate, la o alimentatie de tip carnivor "asezonata" uneori cu alcool.

Aceasta impresie exista nu numai la romani, ci si la majoritatea europenilor, dar, cu toate acestea, alimentatia pe baza de carne nu este cea mai indicata pentru a ne mentine sau a deveni sanatosi. 
Descoperirile de ultima ora in domeniul alimentatiei, mai ales cele referitoare la vitamine, oligoelemente, enzime si fitohormoni au dus la o schimbare radicala a conceptiei despre alimentatie. 
Se pune accentul din ce in ce mai mult pe naturism, pe alimentatia ecologica.
In urma unor observatii atente, care au fost efectuate in mii de cazuri, s-a observat ca vegetarienii, mai ales cei care consuma multe cruditati, au o medie de viata mai mare, isi pastreaza vigoarea pana la varste inaintate, sunt mult mai putin predispusi la afectiuni cum ar fi cancerul, scleroza in placi, boli hepatice si intestinale, etc.

In plus, alimentatia vegetariana este foate prielnica activitatii intelectuale; doar cateva nume ilustre de vegetarieni cum ar fi: Einstein, Newton sau Darwin sunt suficiente sa ne dam seama de realitatea acestui fapt. 
Religiile intre care si cea crestin-ortodoxa recomanda alimentatia lacto-vegetariana.

In continuare vom aborda REGIMUL OSHAWA ce are virtuti de regenerare si de echilibrare a potentialului vital.

Alimentele pot fi clasificate, din punct de vedere al incarcaturii lor energetice, in alimente care amplifica energia YANG in fiinta si alimente care amplifica energia YIN. Din acest motiv, alimentele au fost clasificate de parintele macrobioticii, medicul George Oshawa, in alimente cu caracter YANG si alimente cu caracter YIN. 
Doctorul Oshawa a pus la punct o serie de regimuri alimentare, bazate in mare masura pe cereale, menite sa sporeasca in fiinta energia Yang.

Cel mai celebru dintre aceste regimuri, cunoscut si sub numele "de regimul 7 Oshawa", sau simplu "regimul Oshawa", are o durata de 10 zile si este compus doar din cereale Yang: grau integral, orez integral, mei si hrisca. 
Aceste cereale sunt consumate fierte (o parte cereala la trei parti apa) sau coapte, sarate dupa gust (cu sare de mare), fara a mai consuma nimic altceva in rest decat apa(minim 2 litri pe zi) si atunci cand este necesar anumite plante medicinale.

Regimul Oshawa este recomandat in primul rand persoanelor care au o constitutie mai inclinata spre supraponderabilitate, care au exces de grasime si tesut adipos, persoanelor cu un dezechilibru de tip Yin, bolnavilor cronici(cancer, diabet, etc)

Pentru cei alergici la gluten , pot inlocui graul cu orz sau ovaz. In perioada de pauza se pot consuma: varza alba, linte, papadie, laptuca, andive, praz, naut, patrunjel, morcov, alge marine, soia, seminte de dovleac, seminte de floarea soarelui, seminte de susan, mere, nuci, fragi, mure, stafide, polen, menta, musetel, rosmarin, pelin, ginseng.

Atentie! Este un regim terapeutic cu pronuntat caracter de detoxifiere al organismului. Psih. Daniel C. Muntean. 

Comentarii :
...text...




“ Succese infinite, bucurii nesfârşite, uşurinţă şi claritate!
Îmbrăcate toate cu iubire. ”